<-وبلاگ مشاهیر ایران->
مشاهیر ایران
توضیحاتی مختصر و مفید در مورد زندگانی و آثار مشاهیر ایران در ر شته های مختلف ,, خوش آمديد,, ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع کنيد
img img img
درباره سايت
مشاهده مطالب سايت

درباره سايت

درباره ما
اين وبلاگ با تلاش بسياري تشکيل شده است.اميدوام که توانسته باشم رضايت شما را جلب کنم و بر سطح آگاهي شما از مشاهير ايران افزوده باشم. این وبلاگ با عضویت و ثبت در بارسی اسبیس توانسته فضای ابلودی رو دریافت نماید. شما نيز ميتوانيد در قسمت تماس با ما نظرات ارزشمند خود را بيان کنيد. با تشکر مدير
مدير سايت
نام
img img img
سخن روز
بزرگترين عيب براي دنيا همين بس که بي‌وفاست.
? حضرت علي عليه‌السلام
خداوندا مرا از کساني قرار دِه که دنياشان را براي دينشان ميفروشند نه دينشان را براي دنياشان.
? دکتر علي شريعتي
آدمي ساخته‌ي افکار خويش است فردا همان خواهد شد که امروز مي‌انديشيده است.
? مترلينگ

پيوندها، روزانه ها و ...

روزانه ها
آرشيو پيوندهاي روزانه
پيوندها

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاهیر ایران و آدرس mashahir-ir.loxblog.irلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

 

با تشکر از همکاری شما

x.vote





امکانات سايت

مشاهیر ایران

مطالب سايت

img img img

کتر جعفر مهراد، رییس پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام (ISC) و رییس کتابخانه منطقه‌ای علوم و تکنولوژی شیراز است.

در کنار این خدمات اجرایی و علمی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای بخش علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی نیز تدریس می‌کند. او در سال 1325 در شهر تبریز متولد شد.

به تدریس مشغول و تاکنون راهنمایی و مشاورت بیش از 20 پایان نامة کارشناسی ارشد را به انجام رسانیده است.

تحصیلات:

• کارشناسی جغرافیا، دانشگاه تبریز

• کارشناسی ارشد علوم کتابداری، دانشگاه تهران

• دکترای تخصصی در حوزه سیستم‌ها و مدیریت کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه Case Western Reserve University آمریکا

فعالیت‌های حرفه‌ای:

در فاصله سال‌های 1351 تا 1353 که موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد خود شد، در کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مشغول به کار شد و سپس کتابخانه وزارت رفاه اجتماعی را راه‌اندازی کرد.

تا سال 1355 کتابدار کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی بود. در خلال این سال‌ها با کمیته آموزشی انجمن کتابداران ایران همکاری داشت.

بخش علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شیراز را تاسیس کرد. دوبار به ریاست بخش علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شیراز منصوب شده است. نخستین بار در آبان ماه سال 1358، یعنی بعد از اخذ دانشنامه دکتریو بار دوم در سال فاصله سال‌های1370 تا 1376.

برنامه‌ریزی دوره کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم کتابداری و اطلاع رسانی را در انقلاب فرهنگی به عهده داشت.

برای نخستین بار دوره‌های تحصیلی کاردانی و کارشناسی رشته علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی را در سال‌های 63- 1362 به بعد در دانشگاه شیراز تأسیس کرد . همچنین تأسیس دوره دکتری این رشته در دانشگاه شیراز از سال 1376 هم نتیجه فعالیت‌های اوست.

در تابستان سال 1365 کتابخانه میرزای بزرگ شیرازی (کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد) دانشگاه شیراز را تأسیس و راه‌اندازی کرد و تا سال 1368 رئیس این کتابخانه بود.
در تابستان سال 1368 به مدت یک سال برای استفاده از فرصت مطالعاتی در دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا (UCLA) در زمینه پایگاه‌های اطلاعاتی کتاب‌شناختی به تحقیق و مطالعه پرداخت.

پس از بازگشت به ایران در سال 1369 به پیشنهاد وزیر فرهنگ و آموزش عالی، کتابخانه منطقه‌ای علوم و تکنولوژی شیراز را که یک مرکز بین‌المللی اطلاع‌رسانی است تأسیس کرد و از سال 1370 تاکنون ریاست این کتابخانه را بر عهده دارد.

فعالیت‌های اخیر:

عضو کمیسیون ملی اطلاع رسانی وابسته به شورای پژوهش‌های علمی کشور از سال 1372 تاکنون، عضو کمیته ملّی اطلاع‌رسانی وابسته به کمیسیون ملی یونسکو در ایران از سال 1375 تاکنون، عضو هیأت امنای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس از بدو تأسیس تاکنون، همکاری در تأسیس و عضویت در هیأت تحریریه مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، عضو هیأت تحریریه مجله علوم تربیتی روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، نشریه اطلاع‌رسانی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران، عضو کمیته ارتقاء رسته‌های آموزشی و فرهنگی دانشگاه شیراز، تأسیس مجله علوم اطلاع‌رسانی و فناوری ایران (IJIST) به زبان انگلیسی در سال 2003 میلادی.

از سال 1376 تا 1379 عضو شورای دانشگاه شیراز بود و از سال 1379 تاکنون به عنوان عضو در هیأت ممیزه دانشگاه شیراز شرکت می‌کند.

منبع : همشهری آنلاین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





img

ابزار امتیاز دهی

چاپ این صفحه google-site-verification: google42e5965ed61420d4.html